onsdag 9. mai 2012

Mønster til besvær!

Er nå ferdig med mønsteret på baksiden av Kaptein Sabeltann-genseren. Men jeg blir så absolutt ikke fornøyd. Det er LENGE siden jeg har strikket noe særlig med mønster, og får liksom ikke helt til dette å strikke med to farger og dra tråden bak strikketøyet. Enten blir det for stramt eller for løst. Jeg vet at dette kan bedre seg litt av å stryke/dampe det, men allikevel.

På toppen av det hele er ikke strikkefastheten helt riktig, så denne blir altfor stor i forhold til målene på str. 4 år. Nå har jeg lagt dette fra meg og begynner heller på fronten, men har gått over til pinne 3,5 i stedet for 4.

På fronten tenkte jeg å helle strikke hele greia i bunnfargen og så sy på Kapteinen sjøl med maskesting. Forhåpentligvis blir det penere - og størrelsen mer riktig.

Hiv og hoi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar