mandag 7. mai 2012

Enda en hals!


Halser har liksom blitt litt populært igjen, og jeg kom over denne oppskriften på vaktrommet da jeg var i praksis på Medisin 1 på Elverum (av alle steder). Hele oppskriften ligger også gratis ute på Sandnesgarn sine sider i .pdf format. Denne halsen strikkes med to forskjellige garn samtidig, og stedet for å bruke garn fra Sandnesgarn tok jeg rådet til frøknene på min lokale garnbutikk og brukte garn fra Drops i stedet, da dette er mye billigere. I stedet for Silk Mohair og Alpakka som oppskriften sier, brukter jeg Drops KidSilk og Drops Alpaca. Det eneste jeg har å utsette på dette garnet er at KidSilk har tendens til å loe ganske mye, men for alt jeg vet kan det hende at Sandnes sitt garn også gjør det. Jeg håper at røytinga skal avta etterhvert som det blir brukt litt. Halsen blir veldig myk og lett og god å ha på seg. Den strikkes frem og tilbake i lengden (225 masker), og hullmønsteret er kjapt å lære seg. Syes sammen til slutt. Så langt har jeg strikket ett til meg selv og en til ei tante, og flere er i produksjon ;)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar