mandag 7. mai 2012

Håndarbeidsblogg! (Og se, hun blogger på norsk!)

Fikk en ustoppelig trang til å lage en liten skryte-blogg for alle håndarbeidsprosjektene mine.  Det har jo blitt en del av de prosjektene allerede, og kjenner jeg meg selv rett blir det mange, mange fler i tida framover. Det hadde jo vært gøy å kanskje kunne inspirere andre litt, eller lære bort det lille jeg kan.

Jeg lærte nok å strikke på barneskolen. Og fortsatte sikkert hjemme med mamma som hjelp. Hun satt jo til stadighet med strikkinga, heklinga eller broderinga, helst mens hun drakk kaffe, prata i telefonen, leste bok og/eller så på tv. Samtidig. Hun hadde altså simultankapasitet med stor S. Hun ga meg noen håndarbeidsbøker også, og jeg gjorde noen forsøk på både brodering og strikking hjemme, men det ble liksom aldri det helt store. Ikke kan jeg huske helt hva som fikk meg til å sette igang med å strikke igjen, heller, men det var sikkert et forsøk på å finne et tidsfordriv som passet min noe bedagelige livsstil. Og fordelen er jo at man kan lage ting som andre blir glade for.

Her kommer det altså til å bli postet oppdateringer på hvordan prosjektene går, men i første omgang blir det å skryte litt om de prosjektene jeg har gjort ferdig!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar