mandag 7. mai 2012

Hettegenser til hund!

Nå er jeg generelt veldig motstander av å kle på hunder, eller dyr av noe slag for den saks skyld. Men det har seg en gang sånn at jeg er eier av en puddel. (Hvordan i all verden det skjedde er en lang historie mest fylt av tilfeldigheter.) Pudler har den egenskapen at de ikke røyter (noe som er en enorm fordel i mine øyne), men dermed må de derfor klippes og trimmes en gang i blant. Det meste av pelsen forsvinner, og hvis klippinga må gjøres midt på vinteren kan det bli særs kaldt å måtte bevege seg ut i 20 blå for en halvnaken puddelberte. Så da kan det være fint å ha en ullgenser!



Jeg kom over denne fine oppskriften på hundegenser på nettet. Originalt var den ensfarget men jeg syntes det var ganske kjedelig, så jeg la til et aldri så lite motiv i form av en Depeche Mode-logo som var enkel å tegne opp på ruteark :)


Oppskriften er på engelsk, men det trenger ikke være noen hindring. Her kan du finne en grei oversikt over oversettelse fra engelsk til norsk strikketerminologi og forkortelser. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar