mandag 7. mai 2012

Lære å hekle?


Det finnes utallige ivrige sjeler som er flinke til å lære bort det de kan på nettet. Garnstudio.com har veldig gode instruksjonsvideoer på


Etter all strikkinga ble jeg lei og fikk lyst til å lære å hekle. Jeg var helt aldeles grønn på hekling, aldri heklet så mye som ei fastmaske, og fikk god hjelp her til å lære "the basics" her.  

Etterhvert fant jeg ut at jeg skulle prøve å hekle bestemorsruter. Jeg fant denne "leksjonen" på bloggen "Mer enn bare ord", og syns den var grei å følge. Her er en annen steg-for-steg forklaring på bloggen "Ingrid Riddervold's design". Jeg brukte disse to instruksjonene og her er resultatet:




Nå skal det sies at jeg ble fort lei og begynte på et annet hekleprosjekt, men det kan jo hende jeg tar opp igjen bestemorsrute-prosjektet hvis jeg finner noen å hekle det til :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar